donderdag 18 september 2014

Ik liep al een tijdje met het idee rond om mezelf meer te gaan scholen in de fotografie.
Via YouTube en andere sites, blogs, boeken en dergelijke kan je heel veel leren en dat heb ik ook gedaan, maar toch blijf ik tegen bepaalde dingen oplopen, plus het uitdokteren daarvan kost heel veel tijd. Ik ben ook een typetje die niet 1 filmpje kijkt en dan doorgaat met wat ik aan het doen was...nee, ik zie allerlei andere filmpjes voorbij komen, die ik dan ook wil zien, is leerzaam allemaal maar tijdverslindend...voor je het weet is de dag weer om.
Duzzz na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt en mezelf aangemeld bij het fotografieinstituut, slimme keus vind ik zelf :)

De eerste les ging over camera's en objectieven, erg pittig, veel leeswerk, maar ook veel "aha, dus dat ligt daaraan" momentjes,

De tweede les heb ik nu net achter de rug en ging over sluitertijd, diafragma en iso-waarde, hierbij zat ook een foto-opdracht "neem een object, -vaasje, -stuk fruit, what ever en maak een creatieve foto" en dan met de scherpstelling op handmatig.
Dat handmatig scherpstellen was best nog wel een dingetje en had ik best wel moeite mee, want wat is er nou makkelijker dan je camera op automatische focus te zetten, wat ik dus tot nog toe ook altijd trouw deed.
Dit keer dus met een handmatige focus, best wel aardig toch :)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten